Mé oblíbené kavárny

Ahoj,
už z okna vidím, jak se listy stromů zbarvují do žluta, po dlouhé době zase můžu nosit své oblíbené svetry a Slunce zapadá den ode dne dřív. Pomyšlení na mé oblíbené roční období mi vnáší trochu optimismu do začátku školního roku. Večery s knížkou, popíjení horkých čajů, vůně zapálených svíček a odpoledne v kavárnách...Protože moje láska ke kavárnám nezná meze. Návštěva Prahy nebo jakéhokoliv jiného města se u mě neobejde bez nějaké té chvilky strávené v útulné kavárně, a tak se mi za prázdniny rozšířil seznam míst, která prostě musim navštívit. Uznávám, že nejsem moc kritická co se týče kávy samotné (jak taky, když si objednávám pořád jen cappuccino nebo flat white :D ), ale spíš ocením prostředí.

1) La bohéme café 

Praha - Vinohrady, Sázavská 32

Najít tuhle kavárnu byl pro mě trochu oříšek...přesto, že google mi sliboval cestu od nádraží do cíle 20minut, já jsem si čas nějakým způsobem blouděním dokázala zdvojnásobit :D Mimo nádherný interiér, levandulové latté a milou obsluhu musim ocenit skvělý hudební vkus kohosi, kdo má na starost playlist, protože hudba mi tam vždycky dokázala zvednout náladu!



Tuhle fotku miluju! (odmysleme si krabice :D)


2) Kavárna co hledá jméno 
*Praha-Smíchov, Stroupežnického 493/10

Tohle místo zná už nejspíš každý...stokrát omílané jméno téhle bezejmenné, instagramem zbožňované kavárny. Vznikla v prostorách bývalé truhlárny a stala se oblíbencem všech wannabe hipsterů, ale naprosto to chápu, protože jsem z ní také byla unešená. Teda až napotřetí, protože 2x jsem přišla v den, kdy měli zavřeno, přestože podle všeho mělo být otevřeno. A také ukořistit si volné místo je někdy umění samo o sobě, ale to je očekávatelné. Opět moc milá obsluha, skvělý cheescake i cappuccino a taky nejfotogeničtější záchody široko daleko! 😀





3) Vnitroblock 
* Praha - Holešovice, Tusarova 791/31

Přijde mi až nefér o téhle kavárně psát, protože jsem se tam vlastně moc neporozhlédla. Zároveň mě ale natolik zaujala, že jsem ji v tomhle seznamu nemohla vynechat. Aspoň o důvod navíc, proč se tam vrátit! Prostor trochu podobný Kavárně co hledá jméno, industriální styl, příjemná atmosféra, přátelská obsluha....



4) Spižírna 1902
* Praha - Vinohrady, Korunní 86

Z interiéru téhle poměrně nové kavárny jde opravdu hlava kolem! Moc příjemné a útulné místo v centru Stověžaté, takže doporučuju všema deseti.




5) Cafe Letka
*Praha - Holešovice,  Letohradská 557/44

Prostor sloužil jako kavárnu už za dob Rakouska-Uherska a i v dnešní podobě si zachovala určité kouzlo. Takže pro milovníky vintage stylu jako dělané. Poblíž kavárny najdete Letenské sady i Národní galerii ve Veletržním paláci (kde je mimochodem další kavárna - Café Jedna).




6) Coffee and books
*Děčín- Pohraniční 462/3

První mimopražská kavárna z mého seznamu a zároveň ta, ve které jsem strávila definitivně nejvíce času. Je hrozně fajn mít takovou "základnu", kde se scházet s přáteli, kam si chodit číst i učit se. K tomuhle místu už mám nějaký vztah, takže nedokážu být uplně objektivní, ale každému, komu kavárnu ukážu, se líbí, tudíž jí asi můžu vřele doporučit.

místo pro lidská setkání



Mám pocit, že jsem tak stokrát použila slovo "útulné", ale opravdu mě nenapadá jiný výraz, kterým to popsat. Zastihla mě typická podzimní chřipka, takže jsem v záplavě kapesníků začínala chvíli pochybovat o své lásce k tomuhle ročnímu období...ale jen na malou chvíli!
Tak se měj krásně, moc si nestěžuj na déšť, tmu, nachlazení ani školu a jestli máš tip na nějakou skvělou kavárnu, nezapomeň mi jí napsat.

All the love, Vanes




















CONVERSATION

2 komentářů:

  1. Perfektné fotky. Ak niekedy zájdem do Prahy, určite spolucestovateľov presvedčím na návštevu nejakej tej kaviarničky! (: Ďakujem za odporučenie.

    OdpovědětVymazat

Back
to top