To nejlepší ze srpna! 2/2 - Itálie, (Benátky)

Ahoj, 
srpen byl tak plny, ze jsem dopis musela rozpůlit...První polovinu (Španělsko atd) najdeš tady a v tomhle dopisu se rozepíšu hlavně o Itálii..

Itálie
V polovině srpna jsme v plné sestavě (já, mamka, ségra, mamky přítel a jeho dvě děti) nasedli do auta a vyrazili směr Itálie- Caorle. Mezizastávka ale byla i v Rakousku, městě Klagenfurt....A proc ze jsme se tam zdrželi? Zašli jsme do Minimundusu, muzea miniatur známých staveb...tady par foteček











     Pak jsme se zase rozjeli a tentokrát už rovnou do cíle. Na cestu jsem se hrozne těšila i když by 11 hodin v autě jiným připadalo jako mučení Přijeli jsme o den dřív, takže jsme byli provizorně ubytováni v jiném hotelu, který fakt nestojí za zmínku. Dá se tady platit v Kč, všude samá čeština a jenom hotel vedle hotelu? Asi si umíte domyslet můj první dojem...ten se ale do konce pobytu úplně změnil. Nebudu tady popisovat den za dnem, protože by to nebavilo ani mě...každopádně jsem se snažila zabít každodenní stereotypní vylehávání na pláži různými maličkostmi. Nebyl ale den bez 30°, takže plaz byla jediná reálná možnost. Trochu teda vypíchnu to, co určitě stojí za zmínku. (A že je toho dost!)


1) Benátky

Moc jsem se do Benátek chtěla podívat a nakonec se to povedlo :3. Jenže víte co se mi taky povedlo? Hned po příjezdu do Benátek se mi skoro úplně vybil foťák. No jo, Vaneska nevěděla, že tři čárky neznamenají nutně plně nabitou baterku... Takže všechny fotky jsou focené tak, že jsem prostě zapnula foťák, rychle zmáčkla spoušť a foťák zase vypnula. Že bych věděla co fotim? Nebo nějaký zaostření? Pff, pro amatéry, že :D Achjo..  A dojmy z Benátek? Hrát schovku bych tam teda nechtěla!  Tolik úzkých uliček jak vytržených z pohledů a romantických filmu <3. Prohlédli jsme si náměstí Sv. Marka, ale památkám jsme fakt moc nedali. Procházeli jsme se uličkami, dali si pizzu, zmrzku, posedávali, vnímali, užívali atmosféry a třešničkou na dortu byla projížďka lodí při západu Slunce (ceny za gondolu jsou fakt přehnaný). Moc se mi tam líbilo, protože to je opravdu unikátní a kouzelné město, které stojí za to navštívit, ale znovu mě tam už nic netáhne.













2) Jídlo

Upozornění - nečtěte pokud právě máte hlad!
Ano, ano, to bych nebyla já, abych nezmínila jídlo  Zvlášť to italské, vyhlášené. V Itálii jsem byla popáté, ale čtyřikrát na stejném miste (Alba Adriatica), kde jsem pizzu samozřejmě jedla, ale nijak mě neoslovila. Proto jsem ani tady neměla žádná očekáváni, ale... omgg mňam! Další takovou typickou věcí pro Itálii je zmrzka- blízko pláže byla Self make zmrzka, kde jste si mohli vybrat asi z deseti druhu zmrzliny, ovoce, zdobení, topingu a sami si to připravit...proste sedmé nebe! A další radostí byla boží palačinkárna s naprosto luxusními palačinkami ...jo, dlouho jsem se tak nepřežrala!
P.S. Nenajdete u mě téměř žádné fotky jídla, protože když to vypadá tak dobře, že to stojí za fotku, tak to prostě okamžitě sním :D 


3) Kavárna Bread&Breakfast

Nejradši bych si tuhle kavárnu zabalila s sebou nebo ji přenesla bagrem nebo se do ni přestěhovala!! Neumím to tak popsat, takže vám sem jen hodím par fotek + si představte jazz a blues tam hrající, úžasné čerstvé croissanty a hrozně milého a sympatického číšníka (jo, takoví lidé by měli pracovat v kavárnách, ne ty kyselé otrávené obličeje).


4) rána

Nejsem vůbec žádné ranní ptáče, ale na dovčách se (marně) snažím nevyspávat celé dopoledne. Jednou jsem teda vstala před šestou, udělala si malou procházku podél pobřeží, sledovala východ Slunce a potom šla na snídani do té úžasné kavárny . Můžu tohle ráno prohlásit za definitivně nejlepší ráno prázdnin!







5) Večerní procházky & pouliční muzikanti

     Miluju večery a tu dobu, kdy se města probouzejí. Potulování se obchůdky a uličkami bylo supr, zvlášť když jsem si ukořistila černý kožený batoh, který jsem sháněla a další yankee svíčku do pokoje. Jak miluju hudbu ve městech a jak bych dokázala u buskerů strávit cely den jsem určitě někde psala...no a tady tomu nebylo jinak! 
    Některé kapely/zpěváci byli placeni přímo od restaurace vedle které hráli, jiné se ozývali odevšad. Já jsem byla poslední večer (poprvé jsem si nechala večer foťák doma a poprvé jsem ho chtěla využít -_-) uchvácená klávesistou a basistou, kteří hráli úžasné covery na populárni písničky  zase jsem se u nich zasekla na hoďku..
   .A pak jsme jednou u pobřeží vedle majáku uslyšeli jakéhosi Indiána, který hrál takové ty typické indiánské melodie na několik druhů píšťalek. A tak jsem se tam posadila, z jedné strany uklidňujicí melodie, z druhé šplouchající moře ... proste kouzelné!




  




Ne, tohle není ani večerní procházka a ani pouliční umělci, jen se mi ta fotka líbí a chci jí někam nacpat.

6) Aquapark

Jsem sice ryba, ale vodě moc nedám, atrakce (ať už poutě nebo tobogány) nejsou to, bez čeho bych prostě nemohla žít, ale čas od času stojí za to si takhle zablbnout :D Vidím to tak na hodinu v bazénu a tři hodin v kavárně, jo tenhle poměr by byl fajn :D








Knížky
     Jak už jsem psala v první polovině, dočetla jsem konečně Eleanor a Park. Musím přiznat, že podle toho, jak tu knížku všichni chválili, jsem čekala o hodně víc. Určitě je psaná zajímavým stylem a má v sobě takovou jedinečnou atmosféru, ale to nemění nic na tom, že 60% mi přišlo naprosto bez zvratů nebo změny a ve směs jako pořád dokola omýlané slovo láska. Asi to neumím pořádně vysvětlit, ale nenadchlo mě to. Četla jsem teda v češtině, protože jsem se bála, že bych to v aj nepochopila, ale mám jí i v angličtině, tak se k tomu možná někdy zase dostanu a bude to na mě v originále působit líp.
    Další knížka, ke které jsem se dostala (měla jsem jí taky rozečtenou už nějakej ten pátek no), je Ten kdo stojí v koutě / Charlieho malá tajemství/ The perks of being a wallflower. Tu jsem teda četla v angličtině a fakt jsem se bála, že nic nepochopim, ale naopak. Četlo se to docela hladce...teď k ději: Polovině lidí se nelíbila, polovina ji zbožňovala a tak jsem si potřebovala udělat vlastní obrázek. Nejdřív mě knížka moc nebavila, ale když jsem prokousala pár kapitolami, chytla mě. Rozhodně se dost liší od filmu a jednoznačně vyhrává knížka! Líbila se mi, ale asi to není něco co by mě naprosto nadchlo a stalo se srdcovkou. V Itálii jsem začala číst Where she went (pokračování Stay with me) a zatím mě to fakt baví i když aj se mi zdá trochu těžší než v předchozích knížkách.


Nejde o spoiler, teda skoro...I když to tak vypadá, není tohle poslední strana, teprve 47. :)

Další novinkou je foťák ! Už podle některých fotek ti možná došlo, že tady něco nehraje :D Těsně před odjezdem do Itálie jsem dostala nový foťáček <3 Co se týče focení, jsem absolutní začátečník, takže spíš zkouším, co všechno se to dá nastavovat a co se s tím dá vykouzlit :D Ale jsem za to hrozně ráda a moc mě to baví! 


Na Ambro jsem se potkala s několika skvělými lidmi a se dvěma z nich jsem se setkala v Praze <3 Vždycky když jedu do nějakého nového města nebo Prahy (protože tam je pořád něco nového a plno toho, co neznám), potřebuju doporučit nebo najít nějakou krásnou nebo jeho oblíbenou kavárnu. Aninka (Všechny fotky z toho dne jsou její a tady máte její instagram) mi ukázala kavárnu Kare na Jungmannovo náměstí... Dýchne to tam na vás uměním všeho druhu <3 . Pak přišel ještě Matěj a společně jsme udělali takový malý  trip po Praze #AninkaGPS #AninkaNeschopnáGPS :D





Ještě bych mohla psát dál a dál, ale už je toho víc než dost, takže zatím :) 

All the love, Vanes


CONVERSATION

2 komentářů:

  1. Tak ty si už aj eiffelovku stihla vidieť:"DDDD aj keď len v zmenšenej verzii, ale to sa tiež počíta:D A wau, tie Benátky:O každý vie, že sú nádherné ale z tvojho rozprávania vyzerajú ešte krajšie<33 inak to s tým foťákom a slabou baterkou mi je viac než známe:DDD to je ten najhorší pocit, keď vidíš niečo úžasné, chceš to zvečniť a proste zákon schválnosti - vybitý foťák -.-" :D ale aj tak narýchlo si spravila krásne fotky:)) a mimochodom..TÁ KAVIAREŇ JE ÚPLNE ÚŽASNÁ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No joo, já jsem rychlík :DDD Já bych potřebovala mít v očích foťák a v mozku deník, to by bylo ideální :D Tak až někdy přijedeš do Prahy, uděláme Tour de kavárna :DD Jinak moc děkuju za kometáře, děláš mi fakt radost <3

      Vymazat

Back
to top