Co navštívit v Brně?

Je možné, že kdejaký aktivní turista procestoval naši malou zemi v srdci Evropy více než my sami - nebo minimálně já. Nikdy jsem nebyla třeba na Sněžce, v Českém Krumlově a do minulého týdne ani v Brně. Doufám, že v létě se podívám do více koutů republiky...ale proč vlastně čekat na léto? Prodloužený víkend přímo vybízel k naplánování nějakého výletu a jak z předchozího řádku vyznívá, nasedla jsem na vlak do Brna.
Teda, abych byla konkrétní, na 2 dny jsem se pozastavila v Praze, protože jsem si musela užít jarní dny v Grébovce, Riegrových sadech a na Petříně (dokud se nezačne ozývat alergie). Z Prahy vycházejí nejlevnější spoje do Brna a zpět dohromady za 156 Kč, takže trpělivě čekám, kdy Flixbus začnou jezdit i ze severních Čech.
Do Brna jsem jela za kamarádem a mým průvodcem v jedné osobě. A co že jsou tedy ta místa, která musíš vidět, jinak jako bys v Brně nebyla"?

PETROV
Katedrála svatých Petra a Pavla, kterou, upřímně, ani přehlédnou nemůžeš. Jedna z dominant Brna se nachází přímo ve středu města a také na našich desetikorunách.



ŠPILBERK


PRÝGL
O Špilberku už jsem slyšela mnohokrát, ale o Prýglu poprvé a musím říct, že jsem byla zklamaná překvapená, že se nejedná o jídlo, ale o brněnskou přehradu. Nevím proč, ale z našeho skvělého pikniku nemám ani jednu fotku  (vida, já věděla, že na jídlo brzy přijde řada), a tak si prosím představte takový moravský Mácháč, děkuji.

NÁMĚSTÍ SVOBODY,ČASOMÍRA
Zapomeňte na zdobný Pražský orloj, brněnskou alternativou je jakási černá raketa (u přirovnání se fantazii meze nekladou), do které lidé s nadšením strkají ruce a při troše štěstí získají skleněnou kuličku, která odtud padá každý den v 11 hodin dopoledne. A proč právě v tuto hodinu? V roce 1645 Brno obléhali Švédové a generál Torstenson se po čtyřech  měsících nechal slyšet, že pokud se jeho vojska nedostanou do města do poledne, tak se stáhnou zpět. Místní tedy odbili poledne o hodinu dříve a Švédové tak město nestihli obsadit. Lidé se přou, zda je časomíra vkusná či přesně naopak, ale tebe tak těžkého rozhodování ušetřím, jelikož jsem si ji, samozřejmě, nevyfotila.

STARÁ RADNICE
Nejstarší brněnská světská budova, postavená okolo roku 1240 je typická svým portálem s ohnutou věžičkou a krokodýlem brněnským drakem, který je opředen několika pověstmi.

KOLONIE KAMENNÁ

Ačkoliv se tohle místo ze seznamu krapet vymyká, má na něm své čestné postavení. Nepatří mezi ta , která navštíví každý turista, možná ani mezi místa, která navštívil každý Brňák, ale mě nadchlo. Nedaleko zastávky Nemocnice milosrdných bratří se nachází řada domečků ztracených v čase, nasycených vesnickou pohodou. Kdo by hádal, že je pořád v Brně? Vidím se tam s kakaem v plecháčku a obřím koláčem od babičky. Místo jsem navštívila zrovna na Májové slavnosti, takže tam bylo relativně rušno, ale atmosféře to rozhodně neubralo. Kromě nízkých barevných domků narazíte i na architektonicky opravdu zajímavé kousky. No co ti budu vyprávět, při příští návštěvě Brna se tam určitě podíváš sama/sám.

„Na ksichtu máš úsměv stále? Tak to vejdi klidně dále"
Nu, neodvážila jsem se




MĚSTO SAMOTNÉ
Ze všech stran jsem slýchala, jak jsou v Brně všichni milí a přátelští, což můžu jen potvrdit. I když, abych byla upřímná, na takové lidi mám štěstí nejen v Brně (musím zaklepat!). Nebyla bych to já, kdybych někde minula kavárnu! Do oka mi po cestě padla Café Bavard, ale prý v Brně útulné prostory k posezení rostou jako houby po dešti, tak určitě také na nějaké natrefíš.
Pán na fotce se v ten moment netvářil zrovna dvakrát nadšeně, ale věřím, že není výjimkou potvrzující pravidlo o přívětivých Brňácích.

Ráda uslyším tipy na další místa, která stojí za to navštívit, vím, že jich je nespočet. Nejen v Brně, ale v celé České republice (i na Slovensku). Ráda bych naše kraje poznala lépe!

All the love, Vanes


CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat

Back
to top